CUSTOMER BRAND RELATIONSHIP: PERAN BRAND LOVE TERHADAP BRAND COMMITMENT DAN POSITIVE WORD OF MOUTH

Catharina Clara

Abstract


The purpose of this study is to find out how customer brand relationship, wheter strong consumer brand love influences willingness to spread positive word of mouth directly or  through brand commitment. This research is a survey research, conducted in 5 cinema locations in Palembang. The analysis method uses mediated regression analysis. So the results of this study can explain whether brand love influences brand commitment and willingness to spread positive word of mouth.

 

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui bagaimana hubungan merek pelanggan, apakah cinta merek konsumen yang kuat mempengaruhi kemauan untuk menyebarkan berita positif secara langsung atau melalui komitmen merek. Penelitian ini adalah penelitian survei, dilakukan di 5 lokasi bioskop di Palembang. Metode analisis menggunakan analisis regresi termediasi. Jadi hasil penelitian ini dapat menjelaskan apakah cinta merek memengaruhi komitmen dan kemauan merek untuk menyebarkan berita positif dari mulut ke mulut.


Keywords


hubungan merek pelanggan; cinta merek; komitmen merek; word of mouth positif

Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.31315/be.v17i1.5550

DOI (PDF): https://doi.org/10.31315/be.v17i1.5550.g3851

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2021 Catharina Clara

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.