FINTECH PAYMENT : PENGARUHNYA PADA PERILAKU MANAJEMEN KEUANGAN MAHASISWA DI PALEMBANG

Felicya Kusumar, Anastasia Sri Mendari

Abstract


This study aims to investigate the effect of fintech payment on students’ financial management behavior in Palembang. The population of this research is students in Palembang city. The samples are 95 students using fintech payment
and selecting through the snowball sampling method. The data analysis techniques are descriptive analysis, research instrument test, classical assumption test, simple linear regression analysis, and hypothesis testing. Based on the result of the study, the fintech payment variable has a positive effect on students’ financial management behavior in Palembang.

 

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh fintech payment terhadap perilaku manajemen keuangan mahasiswa di kota Palembang. Populasi penelitian ini adalah mahasiswa yang ada di kota Palembang. Sampel yang digunakan mahasiswa yang menggunakan fintech payment sebanyak 95 responden dengan menggunakan metode snowball sampling. Teknik analisa data yang akan digunakan adalah analisis deskriptif, uji instrumen penelitian, uji asumsi klasik, analisis regresi linear sederhana, dan uji hipotesis. Hasil dari penelitian ini menunjukan bahwa variabel fintech payment berpengaruh positif terhadap perilaku manajemen keuangan mahasiswa di Palembang.


Keywords


fintech payment; perilaku manajemen keuangan; mahasiswa Palembang

Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.31315/be.v19i2.8065

DOI (PDF): https://doi.org/10.31315/be.v19i2.8065.g4718

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2022 Felicya Kusumar, Anastasia Sri Mendari

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.