Analisis Faktor-Faktor Keputusan Pembelian Konsumen Susu Almond di Ralalii Food Yogyakarta
Abstract
This study aimed to analyze the effect of motivation, social strata, reference groups, lifestyle, and perceptions to consumer purchase decisions in purchasing almond milk products at Ralalii Food. The research method used a descriptive analysis method with a case study approach. The method of determining respondents used a non-probability sampling method with an incidental sampling approach. Total respondents 100 consumer divided into 50 consumers who purchased and 50 consumers who didn’t purchase Ralalii almond milk. The data used primary data and secondary data. Methods of data collection consists of observation, interviews, and documentation with questionnaires. This study used logistic regression analysis and descriptive analysis. The results showed that lifestyle and consumer perceptions influenced consumers’s purchasing decisions for almond milk products in Ralalii
Keywords: Almond Milk, Consumer, Purchase Decisions
Full Text:
PDFReferences
Astuti, Rini. & Hastina Febriaty. (2017). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian Konsumen di Pasar Modern: Studi Kasus pada Indomaret di Kecamatan Medan Denai Kota Medan. Jurnal Riset Sains Manajemen, 1 (1), 35-41
Choirunnisa. & Zainul Arifin. (2021). Preferensi Konsumen terhadap Pembelian Sayuran Organik dan Sayuran Non-Organik di Kota Malang. Jurnal Ketahanan Pangan, 5 (2), 65-75
Christianti, Amelia. & Remiasa Marcus. (2018). Analisa Pengaruh Kelompok Referensi, Gaya Hidup dan Sikap Konsumen terhadap Keputusan Pembelian Konsumen pada Restoran Asian King Surabaya. Jurnal Ekonomi, 2 (1), 485-494
Ghozali, Imam. (2018). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 25 Edisi 9. Semarang : Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Giantara, Mariana Shosana. & Jesslyn Santosa. (2014). Pengaruh Budaya, Sub Budaya, Kelas Sosial, dan Persepsi Kualitas terhadap Perilaku Keputusan Pembelian Kue Tradisional oleh Mahasiswa di Surabaya. Jurnal Perhotelan, 1(1), 1-17
Haas, Rainer dkk. (2019). Cow Milk versus Plant-Based Milk Substitutes : A Comparison of Porduct Image and Motivational Structure of Consumption. Jurnal Sustainability, 11 (50), 1-25
Harwani, Yuli. & Fauziyah. (2020). Keputusan Pembelian Konsumen Gerai Makanan Cepat Saji Ditinjau dari Kualitas Produk, Persepsi Harga, dan Iklan. Jurnal BECOSS, 2 (3), h. 285-291
Kanuk , L. L. & Schiffman , L. (2008). Perilaku Konsumen. 7 ed. Jakarta Barat : PT Indeks
Kotler , P. & Amstrong , G. (2008). Prinsip-Prinsip Pemasaran. 12 ed. Jakarta: Erlangga.
Montjai, Opricard dkk. (2014). Motivasi, Sikap dan Minat Beli Konsumen Pengaruhnya terhadap Keputusan Pembelian Sepeda Motor Yamaha PT. Hasjrat Abadi Sentral Yamaha Manado. Jurnal EMBA, 2(4), h. 35-45
Nachrowi , N. D. & Usman , H. (2002). Penggunaan Teknik Ekonometri. Jakarta : PT Raja Grafindo Persada.
Nursiyono, J. A. & Nadeak, P., (2016). Setetes Ilmu Regresi Linier. Malang: MNC Publishing.
Praditya, Nanda Yudha & Syafrial. (2017). Analisis Faktor-Faktor Keputusan Pembelian Petani Padi terhadap Produk Pestisida Nabati. Jurnal Ekonomi Pertanian dan Agribisnis (JEPA), 1 (2), 109-117.
Putra, Febri Anggara. (2019). Pengaruh Gaya Hidup dan Kelompok Referensi terhadap Keputusan Pembelian Iphone (Studi pada Konsumen Iphone di Universitas Brawijaya). Jurnal Ilmiah Mahasiswa UB, 2(2), h. 2-14.
Purwati,dkk. (2015). Es Krim Free Lactose Berbahan Dasar Sari Hanjeli sebagai Alternatif Pengganti Es Krim Susu bagi Penderita Lactose Intolerance. Jurnal Aplikasi Teknologi Pangan , 4(1), 144-159.
Rahmawati, dkk. (2018). Pengaruh Penerapan Green Marketing dan Faktor Gaya Hidup terhadap Keputusan Pembelian Produk Susu UHT Ultramilk (Studi Kasus Masyarakat Kota Sumbawa). Jurnal Manajemen Ekonomi dan Bisnis, - (-), 1-9.
Riana, E. T., Mukson & Roessali, W. (2019). Analisis Kesediaan Membayar (Willingness To Pay) Konsumen Terhadap Berbagai Jenis Beras Organik di Kota Semarang (Kasus Di Pasar Modern Gelael Signature). Jurnal Ekonomi Pertanian dan Agribisnis (JEPA), 1 (3), 690-691.
Riyanto , S. & Hatmawan , A. A. (2020). Metode Riset Penelitian Kuantitatif Penelitian di Bidang Manajemen, Teknik, Pendidikan dan Eksperimen. Sleman : DeePublish.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung : Alfabeta
Sukmawati, Novita. & Sri Rejeki Ekasasi. (2020). Pengaruh Gaya Hidup, Kualitas Produk, dan Promosi terhadap Keputusan Pembelian Produk Makanan Sehat Soyjoy. Jurnal Cakrawangsa Bisnis, 1 (1), 17-28
Sumarwan, U., 2011. Perilaku Konsumen, Teori dan Penerapannya. 2 ed. Jakarta : PT Ghalia Indonesia.
Sutisna, 2001. Perilaku Konsumen dan Komunikasi Pemasaran. Bandung : PT Remaja Rosdakarya .
Syahputro, Dede. (2015). Pengaruh Persepsi Konsumen terhadap Keputusan Pembelian Pada CV. Harmoni Lestari Pematangsiantar. Jurnal SULTANIST, 3 (1), 8-15
USDA, 2016. USDA Branded Food Products Database for Almond Milk. [Online] Available at: https://ndb.nal.usda.gov/ndb/ search/list [Accessed Senin Agustus 2021].
DOI: https://doi.org/10.31315/asb.v1i2.7854
DOI (PDF): https://doi.org/10.31315/asb.v1i2.7854.g4816
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Agrisociabus
Journal of Agricultural Social and Business is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.